Hakije Kulenovića 3, Sarajevo

Šta je krojački čukalj (Tailors bunion ili bunionete)

Categories : Problem stopala

Krojački čukalj, koji se još naziva i bunioneta, je izbočina V metatarzalne kosti u predjelu bazi malog prsta stopala.  Krojački čukljevi nisu tako česti kao čukljevi koji se javljaju na unutarnjoj strani stopala, ali su slični po simptomima i uzrocima.

Zašto se zove krojački čukalj? Deformitet je dobio ime prije nekoliko stoljeća, kada su krojači cijeli dan sjedili prekriženih nogu, a vanjski rub stopala trljao se o tlo. Ovo stalno trljanje dovelo je do bolne kvržice u dnu malog prsta.

Često je krojački čukalj  uzrokovani naslijeđenom neispravnom mehaničkom strukturom stopala. U tim slučajevima dolazi do promjena u koštanom okviru stopala, što rezultira razvojem proširenja. Peta metatarzalna kost počinje da viri prema vani, dok se mali prst kreće prema unutra. Ovaj pomak stvara izbočinu na vanjskoj strani stopala koja postaje iritirana kad god se cipela pritisne na nju. Ponekad je krojački čukalj izraslina kosti na strani pete metatarzalne glave.

Simptomi

Bez obzira na uzrok, simptomi krojačkog čuklja obično se pogoršavaju nošenjem cipela koje su preuske u predjelu prstiju, što dovodi do stalnog trljanja i pritiska.

Simptomi krojačkih čukljeva uključuju crvenilo, otok i bol u predjelu vanjske strane stopala. Ovi simptomi se javljaju kada nosite cipele koje trljaju o proširenje, iritirajući meka tkiva ispod kože i izazivajući upalu.

Dijagnostika

Dijagnoza se postavlja na osnovu kliničkog pregleda, te je potrebno učiniti RTG stopala sa opeterećenjem.

Liječenje krojačkog čuklja

Liječenje krojačkog čuklja obično počinje nehirurškim terapijama. Nehirurško liječenje se sastoji od sljedećeg:

1.Modifikacije cipela. Birajte cipele sa širokim prstima, a izbjegavajte one sa šiljastim prstima ili visokim potpeticama.

2. Ortopedski ulošci sa bunionnete jastučićima

3. Nesteroidni protuupalni lijekovi (NSAID), kao što je ibuprofen, mogu pomoći u ublažavanju boli i upale.

4. Lediranje

5. Injekcije kortikosteroida mogu se koristiti za liječenje upaljenog tkiva oko zgloba.

6. Ortoze za krojački čukalj.

Operacija se često razmatra kada se bol nastavi uprkos gore navedenim postupcima. Hirurško liječenje se sastoji od presijecanja V metatrazalne kosti i fiksacije iste u položaju koji neće uzrokovati simptome. Period oporavka je od 4-6 sedmica, kada operativno tretirani pacijenti hodaju u postoperativnoj cipeli. Važno je istaći da pacijenti  ni jednog dana nisu nepokretni i nije potrebno izostajanje iz poslovnih aktivnosti.

Zdravlje našeg organizma počinje od naših stopala, jer su ipak stopala nose čitavu težinu našeg tijela.

Tipovi krojačkog čuklja
Kako zapravo izgleda u stvarnosti bunionnete?
Bunionnete
Kako zapravo izgleda operativno tretiran krojački čukalj.